Home Forums General Overseas/non UK Zijn er nog meer Angliafielen?

This topic contains 5 replies, has 4 voices, and was last updated by  sharknose67 2 months ago.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

rkrans
    Participant
    Club Member

Hallo,

Zijn er nog meer mensen die een Ford Anglia bezitten in Nederland?

Zou het leuk vinden om contact te hebben.

Peter
    Participant

Vanaf zaterdag is er weer eentje erbij.

Peter
    (Bathmen)

rkrans
    Participant
    Club Member

Ha leuk!

Wat is het type van jouw Anglia?

Ik zit nu in de restauratiefase en mijn auto ligt in 100.000 stukken in de garage.

Misshien kunnen we nog een keer contact heben. (0573-255102)

Gr. Rob

Peter
    Participant

Ik heb hem aardig compleet en klaar gekocht.

De Anglia is uitgerust met een Ford 1700 cc X-Flow met dubbel 40 mm Webers ( ± 130 PK) en heeft schijfremmen aan de voorzijde.

freddyc
    Participant

ik zoek er een…
    liefst een snelle , weet iemand wat?

sharknose67
    Participant
    Club Member

Zie dit nu pas.

Heb sinds vorig jaar een beige Anglia uit ’61 en ben direct lid geworden van deze club alsook van de EFCN. Dit jaar begonnen met opknappen, maar dat is inmiddels uitgegroeid tot een heel project.

Het begon met de koppeling en de uitlaat. Eerst de uitlaat er onderuit gezaagd (was van een Fiësta en was al losgekomen tijdens een toerrit). Eenmaal eronder vandaan bleek het uitlaatspruitstuk afgebroken, Dat valt nog niet mee om een vervangende te vinden, behoorlijke tijd op zoek geweest voor een andere.

Ondertussen begonnen met het demonteren van de aandrijfas en de koppeling. Hier bleken er diverse keerringen aan vervanging toe. Die waren zo besteld en geleverd. Om de voorste keerring te kunnen monteren moest het blok eruit. Aangezien ik toch een spuitbeurt in gedachten had (geheel andere livery), staat de Anglia nu te wachten tot ik al het chroom, de ruiten en het interieur heb verwijdert. Daarna gaat ze naar de spuiter voor een wat sportievere look en naar de bekleder voor een nieuw interieur (andere kleur).

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You must be logged in to reply to this topic.